انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

استقبال از پرندگان مهاجر در تالاب هیرم (آذر 92)

پنجشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۴۴ ق.ظ

انجمن دوستداران محیط زیست لارستان در ساعت 7 صبح روز جمعه یک آذر 92 مراسم استقبال از پرندگان مهاجر را در دریاچه هیرم برگزار کرد.

این برنامه با همکاری این انجمن و با هماهنگی مهران محمودی و اعضای آن در اوز صورت گرفت. نزدیک به چهل نفر از اعضای انجمن و دوستداران محیط زیست با تجمع در جلوی بیمارستان امیدوار اوز به سمت این دریاچه حرکت کردند. هوای مه آلود و دل انگیز صبح زیبایی خاصی را به مسیر کهنه تا کوره و دریاچه هیرم داده بود. اعضا با حضور در محل ضمن بازدید از دریاچه به جمع آوری زباله­ های اطراف پرداختند. سپس، با صرف صبحانه، یادگاری­های خود را در دفتر انجمن به ثبت رساندند. در ادامه، همه اعضای شرکت کننده در نزدیکی دریاچه دور هم جمع شدند و با تماشای حرکت پرندگان دریایی و گرفتن عکس­های دسته جمعی محل را ترک کردند.

دریاچه هیرم دریاچه­ای دائمی است که حوزه آبریز وسیعی دارد و از زیباترین تفرجگاه­ها به شمار می­رود که اهمیت تبدیل شدن آن را به قطب گردشگری و سلامت با وجود چشمه­های آب گرم و مناظر زیبای طبیعی بیش از پیش یادآور می­کند. سرمایه گذاری در این منطقه و حمایت از سرمایه گذاران از نکاتی است که باید تا رسیدن به نتیجه در دستور کار مسئولان قرار گیرد. به گفته کارشناسان، فلامینگو، انواع اردک، مرغابی و عقاب خاکستری از جمله پرندگان مهاجری هستند که از قفقاز به این منطقه مهاجرت می­کنند. دریاچه هیرم با ۴کیلومتر مربع مساحت و ۳ متر عمق میزبان پرندگان مهاجرآبزی و کنار آبزی از کشورهای همسایه است و به طور متوسط، سالانه پذیرای ۴ هزار پرنده می­باشد. آب این دریاچه شور است اما چشم اندازهای زیبای آن هر بیننده­ای را مجذوب شگفتی­های خود می­کند.

مقصد بعدی قلعه زیردژ روستای هود بود که با عبور از روستاهای اطراف و از مسیر بیدشهر دیگر دیدنی­ها و اعجاز طبیعی منطقه از نظر بازدیدکنندگان گذشت.

هوای ابری و نم نم باران جلوه دیگری از زیبایی­های طبیعت را آشکار نمود. پیاده روی تا این قلعه که به ثبت میراث فرهنگی نیز رسیده است جذابیت خاصی را به این بازدید داد و اعضا با رضایت خاطر قلعه را به سمت شهرهای خود ترک نمودند.

انجمن دوستداران محیط زیست در نظر دارد در صورت به حد نصاب رسیدن اعضا شعبه­ای را نیز در اوز تاسیس کند تا بیش از پیش به حفظ طبیعت منطقه کمک کند. این انجمن ضمن پاسداشت طبیعت، برنامه ریزی­های کوتاه و بلند مدتی را نیز برای حفظ محیط صورت می­دهد. آلودگی شهرهای بزرگ و پرجمعیت ضرورت توجه جدی را به مسایل زیست محیطی بر همگان نمایان می­کند. بالا بردن فرهنگ شهروندی و گردش در خارج از شهرها از نکاتی است که هر فردی را ملزم به احترام گذاشتن به طبیعت و موجوداتی می­کند که از ظرفیت­های طبیعت برای بقای خود بهره می­‌برند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۳
محمد خجسته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی