انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

دکتر شید وش مبتکر برنامه های آموزشی کودکان , که با دعوت شهردار اوز جهت شرکت در جشن تاسیس شصتمین سال شهرداری , به اوز آمده بود , جمعه مورخ 17/11/93 با برنامه طبیعت گردی (بانه کوه),میهمان انجمن طبیعت گردی تاگاره خانه فرهنگ اوز بود.

در این برنامه که از ساعت 6 صبح آغاز گردید , اعضای انجمن بهمراه دکتر شید وش , از شیب نسبتا زیاد مسیری که به سمت بانه کوه امتداد داشت عبور نموده و پس از 45 دقیقه به نقطه اوج ارتفاع رسیدند. در طی مسیر صحبت از مناظر طبیعی از یکطرف ,و هوای آلوده کلان شهرها از بعد دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در نزدیکی بالاترین حد ارتفاع , نمای دیدنی طلوع خورشید , بسیار چشم نواز بود .

پس از طی مسیری هموار به مدت 15 دقیقه به محل استراحت و صرف صبحانه رسیدیم. آماده نمودن چای شیرین در (کتل سیه ) و تخم مرغ و بابایی , همراه با حلوای محلی که تخصص یکی از خانمهای انجمن است و گپک و باله توه , دکتر را حسابی سرحال آورده بود. گذر گله ای گوسفندان و چرای آنها در ارتفاع بانه کوه هم از مزایای دیگر این روز بود.

پس از صرف صبحانه , مسیر برگشت را عوض نمودیم و از دره ای ما بین بانه کوه به سمت پایین حرکت کردیم. در زمان اوج بارندگی و سرسبز شدن منطقه این دره یکی از بهشت های روی زمین است و انواع گیاهان دارویی همانند آویشن و ... همراه با چندین نوع گلهای رنگارنگ و اشکت های زیبا ,چشم هر بیننده ای را متوجه انجا مینماید. متاسفانه امسال بدلیل کمبود شدید بارندگی دره مابین بانه کوه سرسبزی آنچنانی نداشت.

در طی مسیر و توجه به انواع سنگهای مختلف دره , نمایشی زیبا از فرسایش آبی را براحتی میتوان متصور شد. ساعت نزدیک به 10:30 صبح به پایین مسیر بانه کوه و محل قرار اولیه در محل درمانگاه شماره 2 رسیدیم و پس از خداحافظی از دکتر شید وش , سفری خوش را برایش آرزو نمودیم.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۸
شهرام حسین نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی