انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

وقتی طبیعت زندگی را صدا می­ زند، وقتی طلوع آفتاب نگاه سحرخیزان طبیعت گرد را به خود خیره می­ کند، لحظه­ ای توقف را برای تماشا جایز می ­شمرد. انرژی و حیات در طبیعت جاریست نه در قاب زمان متوقف می ­شود و نه قانون نانوشته­ ای بر آن حاکم است. قانون طبیعت، قانونی برای همه زمان ها و مکان هاست.

اما قانون طبیعت گردان نیاز به زمان و مکان دارد.

زمان: 5 صبح

مکان: پُشتَه بادو- بیده

بیده1

به دلیل طولانی بودن مسیر بخشی با ماشین و بخشی از آن پیاده طی می شود. سربالایی ها و سرپایینی هایی در این مسیر هست که در صورت گرمای آفتاب انرژی زیادی را می طلبد. چیدمان کوه ها در لامبر مثل همیشه دیدنی است، چه سرسبز باشد و چه اسیر زردی و پژمردگی علفزارها.

بیده12

بیده6

بیده

راه های باریک و صخره های صاف انتظارمان را می کشد که باید با چاشنی احتیاط و دقت همراه باشد.

بیده9

بیده7

آب انباری در مسیر خودنمایی می کند. پس از توقفی کوتاه مسیر را به سمت دره ای که بیده نام دارد ادامه می دهیم. از بالای دره درخت ها منظره زیبایی را به آن داده اند. جاده ای شیب دار را به سمت پایین طی می کنیم. نخستین چیزی که توجه مان را جلب می کند چاهی ست که آبش همه را به سوی خود می کشاند. بالای چاه درختی سر به فلک کشیده سایه انداخته است.

بیده4

می گویند عمر یکی از این درختان بیش از 100 سال است. بیده به دلیل درخت های بید مجنونی که در آن واقع است به این نام خوانده می شود. درختان دیگری نیز مانند نخل چشم نوازی می کنند و صرف زمان را در این مکان برای هر طبیعت گردی به یاد ماندنی و جذاب می سازد.   

بیده2

بیده3

بیده8

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۸
پروانه پدرام

پشته بادو- بیده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی