انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

ارمغان طبیعت

دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۱۵ ق.ظ

ارمغان طبیعت , سخاوت آب و خاک است و رستاخیز بهاری که می رسد از راه.

شکوفه ها امده اند و چشم به نسیم ملایم فردا دوخته اند , سبزه ها سر برآورده اند و نوید رویش را به خورشید داده اند.

درختان تسبیح بسته اند و قیامت را در قامت زمین به قیام نشسته اند. طبیعت نفس می کشد و رگه های امید در جوشش زمین به بهار در راه , سلام میکند. بهار از راه می رسد تا امید بکارد و به این بزم ودیعه بخشد. ودیعه ای که بهترین خدمت را برای سلامتی انسان و خاک به دنبال دارد و این به یاری دستهای مهربانی بر می گردد که برگ درختان سبز را در نظر هوشیار به معرفت کردگار می سپارد برای اینکه بکارند و بکارند و بکارند ...

دستهای مهربان در قالب درخت و زمین تکثیر می شود و به کالبد طبیعت جان می بخشد.

با این مقدمه شروع کردیم تا یاد آور شویم که در ایران , 15 تا 22 اسفند ماه , هفته منابع طبیعی و 15 اسفند ماه , روز درختکاری نامگذاری شده است. نهال و دانه ای که ما می کاریم , در این عصر صنعتی شدن جوامع و تعدد کارخانه های متعدد و نشر آلاینده ها و گازهای سمی , می تواند بهترین ثواب را بدنبال داشته باشد و بیشترین خدمت را در راه زندگی سالم انسانها , ایفا نماید.

درختان نعمت های الهی هستند که باعث می شوند وجود سم ها و گازها را کمتر کنند و تنفس سالم انسانها را کنترل نمایند. هر چند وجود آلاینده ها در شهر های بزرگ بیشتر از دیگر شهر ها است , اما وظیفه ماست که بکوشیم تا محیط زیستی سالم را احیا کنیم و در حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود , که در اختیار ما قرار دارد , گام های موثری برداریم.

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کسی یک درخت بکارد و به آن رسیدگی کند , هر نفعی که از آن درخت به دیگران برسد , نزد خداوند ثواب صدقه دادن را دارد .

پس به یاد بسپاریم که آینده ما و فرزندان ما , بستگی به طراوت و شادابی و سرزندگی دارد و سلامتی ما در گرو سالم بودن آب و خاک و زمین است. دست در دست هم دهیم و لبخند امید را به خاک حواله کنیم تا دست های سخاوت در دل خاک شکوفه زند.

دیگران کاشتند و ما خوردیم ..... ما بکاریم تا دیگران بخورند.

برای کاشت یک درخت هیچ گاه دیر نیست.....

(فروغ هاشمی , 16 اسفند ماه 94 )

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۷
شهرام حسین نیا

ارمغان طبیعت

اوز

تاگاره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی