انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

تاریخچه هوای پاک

دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱ ب.ظ

به طور کلی در دنیا به منظور جلب توجه مردم به موضوعات مربوط به حفظ محیط زیست و تامین زندگی سالم در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار، روزهای نمادین خاصی مرتبط با حفظ محیط زیست تعیین می گردد که از جمله آنها روز جهانی محیط زیست، روز زمین پاک، روز هوای پاک و غیره می باشد. روز هوای پاک در دنیا تحت عناوین مختلف از جمله روز بدون خودرو، روز بدون دود و ... در کشورهای مختلف نامگذاری شده و اقدامات خاصی در این روز جهت تنویر افکار عمومی صورت گرفته است.

air1

در ایران نیز بحران آلودگی هوا در تهران و شش شهر آلوده آن شامل تبریز، مشهد، اراک، اصفهان، شیراز و اهواز، مسئولان ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر این داشت تا به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه ، از سال ۱۳۷۴ روز ۲۹ دی ماه را به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام نمایند.

air2

    
گفتنی است قدمت روز هوای پاک در ایران از کشورهای فرانسه و ایتالیا بیشتر است. هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه بوده است و از آنجا که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است این روز می تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین بخشی باشد. 

air5       
شایان ذکر است که هفته هوای پاک از ۲۴ لغایت ۲۹ دی ماه سال جاری با عنوان «صنعت پاک، هوای پاک» نامیده شده است. تقویم عناوین روزهای این به شرح ذیل می باشد. 

air7

      
۲۴ دی ماه : روز آموزش و هوای پاک   
۲۵ دی ماه : روز صنعت و هوای پاک    
۲۶ دی ماه : روز طبیعت و هوای پاک   
۲۷ دی ماه : روز قانون و هوای پاک     
۲۸ دی ماه : روز مدیریت منابع آلاینده و هوای پاک      
۲۹ دی ماه : روز مشارکت مردمی و هوای پاک
       

air3

«انجمن طبیعت گردی تاگاره هفته هوای پاک را به همه کسانی که خالصانه برای جامعه خود و پاکیزه بودن هوا و زمین تلاش می کنند تبریک عرض می نماید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۷
پروانه پدرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی