انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

بیایید ردپایی زیبا از خود به یادگار بگذاریم

يكشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۳۹ ب.ظ

«قرار نیست همیشه عده ای خاص مسئول باشند.... همه انسان های کره خاکی در برابر نعمت های خوب خدادای مسئول اند، من هم مسئولم».

bid2

دوستان طبیعت گرد، کوهنورد، مسافران، میهمانان و عزیزانی که برای پیاده روی و کوهنوردی به مکان های زیبا سفر می کنید، لطفا در موقع برگشت حتما به اطراف و دور و بر خود نگاه کنید شاید خدای نکرده چیزی فراموش شده باشد که لطمه ای بزرگ به طبیعت بزند و به خاک و پرندگان و ... ضررهای جبران ناپذیر داشته باشد.

bid5

یکی از کوچکترین موارد رعایت کردن است و ما می توانیم از امروز تصمیم بگیریم استفاده از ظروف یکبار مصرف و هر چیزی که می تواند خاک و آب را دستخوش تغییرات کند و حتی به چهره زیبای آن ها آسیب برساند با خود همراه نداشته باشیم و اگر هم مجبور شدیم حتما با خود برگردانیم. با تبریک سال جدید و سالی خوب و نیکو و آرزوی سلامتی و تن و روان سالم باید عرض کنیم طبیعت زیبای بخش اوز و جاذبه های طبیعی که در روستاها و اطراف روستاها وجود دارد سال هاست که میزبان مهمانانی از سراسر ایران است و در این میان آبشار فصلی  بیدشهر بر زیبایی کوه و طبیعت این منطقه افزوده است و ابتدا پیشنهاد می کنیم اکنون که ایام تعطیلات است حتما از این مکان بکر و زیبا دیدن کنید و دوم این که دو هفته پیش با انجمن طبیعت گردی تاگاره رفتیم و پس از صرف صبحانه موقع برگشت مسیر را پاکسازی کردیم و امروز جمعه (١٠ فروردین ٩٧) به همراه هیئت کوهنوردی به آبشار بیدشهر رفتیم و کوهنوردی در هوای عالی صبحگاهی را تجربه کردیم ولی متاسفانه آنچه باعث می شود که کمی نگرانمان کند وسایل بازمانده از صرف صبحانه و ناهار است که در آب و اطراف کوه و طبیعت به چشم می خورد، وقتی حجم زباله در اطراف زیاد شد هیچ شخصی رغبت نمی کند از مکان دیدن نماید و استراحتی داشته باشد و آرامشی...

bid4

یکی از دوستان همنورد در هوای سرد صبحگاهی داخل حوضچه ای که از آب آبشار تغذیه می شود و در آب سرد، زباله های داخل آب را نیز جمع آوری کرد.

در برگشت از ابتدا تا انتهای مسیر را پاکسازی نمودیم...

درخواست هیئت کوهنوردی و انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز از همه دوستان این است که...

«بیاید از خودمان شروع کنیم و ردپایی زیبا از خود به یادگار بگذاریم».

سپاس

bid111

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی