انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

به همت انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز برنامه کاشت بذر این بار در روز دانشجو و با حضور بیش از ١٠٠ دانشجوی دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم دینی و هیئت کوهنوردی اوز در کوه آنتن (چاه نفت) اوز برگزار شد.

تاگاره.دانشجو

در این برنامه بذرکاری که اداره منابع طبیعی لارستان، بخشداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مشارکت داشتند ابتدا شهرام حسین نیا روز دانشجو را به همه دانشجویان حاضر تبریک گفت و سپس درباره برنامه های سال قبل و فعالیت های انجمن توضیح داد و از مهندس رضایی، رییس اداره منابع طبیعی لارستان، که همیشه همراه انجمن بوده اند تشکر کرد.

تاگاره.دانشجو17

تاگاره. دانشجو12

مهندس رضایی سخنران بعدی بود که روز دانشجو را تبریک گفت و از دانشجویان درخواست کرد که اگر به کوه و طبیعتی وارد می شوند حتما با خود بذر به همراه داشته باشند، بکارند و به خاک خدمت کنند.

تاگاره.دانشجو5

وی افزود: «اگر در اینترنت هم جستجو کنید مشاهده خواهید کرد که جامعه جهانی برای هر درخت ٨٠٠ میلیون تومان سرمایه گذاری کرده است و اگر در این جا هم  خدا کمک کند و  نمی گوییم زیاد بلکه دو بذر از این بذرها هم رشد کند مشاهده خواهید کرد که چه سرمایه گذاری عظیمی انجام داده و چه خدمت بزرگی کرده ایم».

تاگاره.دانشجو7

تاگاره.دانشجو6

تاگاره.دانشجو20

سپس، سعید شریفی درباره نحوه کاشت بذرها توضیحاتی داد و درباره بذرهایی که در سال های گذشته انجمن کاشته بود گفت: «بذرها باید متناسب با آب و هوای محل کشت شوند. این بذرها به صورت خدادادی در صورت عدم بارش یا رطوبت کافی به مدت چند سال در زمین باقی خواهند ماند تا شرایط لازم مهیا شود و در ابتدا شروع به ریشه دوانی در حد کافی و  پس از آن رشد ساقه خواهند کرد».

تاگاره.دانشجو18

تاگاره.دانشجو9

تاگاره.دانشجو19

وی دانشجویان را دعوت کرد که پس از کاشت از رشد بذرهایی که پارسال در همان محل کاشته بودند دیدن کنند.


تاگاره.دانشجو3

پس از آموزش نحوه کاشت، دانشجویان با همراهی آتش فراز بخشدار اوز، رضایی رییس اداره منابع طبیعی لارستان، فروغ هاشمی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد محمودی از معتمدان شهر، مهشید خضری دبیر انجمن و اعضای انجمن تاگاره به کاشت بذرهای بادام کوهی، آنغوزه و خار مریم (گل گاری به زبان محلی) مشغول شدند.

تاگاره.دانشجو4

تاگاره.دانشجو5

تاگاره.دانشجو10

تاگاره. دانشجو16

تاگاره. دانشجو14

تاگاره. دانشجو15

این برنامه که از ساعت 7 صبح روز جمعه 16 آذرماه 97 شروع شد پس از صرف صبحانه ای که انجمن تاگاره ترتیب داده بود در ساعت 10:30 پایان یافت.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی