انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

قال الله تعالی : « و انزلنا من السماءِ ماءً طهوراً »

« و ما از آسمان آبی پاک و پاک کننده فرو فرستادیم . »


 آب قطره قطره زندگی

خداوند در سوره فرقان این پیام را می فرستد تا آب امانتی باشد از سوی پروردگار، برای امتش .... و ما اشرف مخلوقات امروز رسالتی را که بر عهده ی ما گذاشته شده و همان صرفه جویی در مصرف آب است را باید با نگاهی دیگر دنبال کنیم. همانطور که می دانید جنوب دیاری از جنس آفتاب تابناک و عطش تشنگی، با اندک درختانی که زمزمه گنجشکانش به قطره ای افتاده بر پای درختی بند است و هوایی که عظمت روح درخت را به کام رهگذران نفس میکشد و اگر آب نباشد گرمای بی دریغ آفتابیش امانی به جان نمی دهد ... آب یعنی لبخند , حیات و زیستن..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۷
محمد خجسته

از قرار گرفتن مواد پلاستیکی در مجاورت حرارت بالا یا دماهای بسیار پایین (نزدیک به نقطه انجماد ) , یک ماده شیمیایی با خصوصیات شدیدا سمی و سرطان زا به نام دیوکسین آزاد می شود.ظروف

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۲۳
شهرام حسین نیا

انجمن علمی فرهنگی طبیعت گردی تاگاره اوز قصد دارد از افراد فعال و دوستدار طبیعت، عضو جدید بپذیرد. لذا افرادی که مایل به عضویت در انجمن هستند، می توانند تا تاریخ ٤،٤،٩٤( چهارم تیرماه) از طریق پیام تمایل خود را اعلام نمایند. آدرس و شماره تلفن که بتوان با آنها تماس گرفت ضروری میباشد. بدیهی است عضویت ، با تایید نهایی هیات مدیره و سپس جلسه اعضای انجمن در محل خانه فرهنگ انجام خواهد گرفت.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۱۹
شهرام حسین نیا

رمضان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۳۵
شهرام حسین نیا

بیابان زایی را جدی بگیریم..... به فکر نسل های آینده هم باشیم.....


بیابان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۰
شهرام حسین نیا

بخش اوز با وسعت 1831 کیلومتر مربع تقریبا 1.5 درصد از مساحت کل استان فارس و 8.7 از مساحت لارستان را شامل می شود. این بخش در ارتفاع 950 متر از سطح دریا گسترش یافته است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۵۳
شهرام حسین نیا

اکوتوریسم یا بوم گردشگری , که در ایران به عنوان طبیعت گردی معروف است , گونه ای از گردشگری است که در آن گردشگران برای دیدار از مناطق طبیعی نامسکون و دست نخورده جهان سفر میکنند و به تماشای گیاهان , پرندگان و ماهی ها و دیگر جانوران می پردازند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۲۹
شهرام حسین نیا
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۴
شهرام حسین نیا

نامگذاری روزی خاص در تقویم کشورهای مختلف فقط بهانه ایست که درآن روز عمیق تر به مسایل نگاه کنیم وگرنه روزی مانند روز محیط زیست معنا ندارد. هر روز باید دغدغه حفاظت از محیط زیست خود را داشته باشیم. فقط گاهی باید بیاندیشیم چرا؟ آیا همیشه فقط باید محدود به خانه و شهر خود شویم؟ یعنی، اگر شهر ما رودهای جاری و منابع غنی زیرزمینی دارد همه جهان بدین گونه است؟ سهم دیگران از داشته ها و منابع طبیعی ما چیست؟ همین که ما داشته باشیم کافی است و دیگران در هیچ درجه ای از اهمیت قرار ندارند. محیط زیست محیطی برای زندگی کردن است. می گویند هر جا آب هست آبادانی هم هست، اما شهرها و روستاهایی هم بوده اند که در طول تاریخ با فاصله های دورتر از این مایع حیات و آبادانی زیسته اند و با قدرت اندیشه خود توانسته اند راهکاری برای ادامه زندگی خود بیابند. همین شهرهای جنوب ایران، همین شهر خودمان اوز نمونه بارزی از سخت کوشی، همت، توان و تفکر مردمان این دیار در مقابله با ناملایمات جوی، خشکی و کم آبی می باشد. پیشرفت های صنعتی، اقتصادی و غیره بار زیادی را از دوش این مردمان صبور برداشته است، اما تکرار نشدن تجربه های مشقت بار گذشتگان نیازمند اندیشه، تدبیر و یافتن راهکارهایی برای حفظ منابع موجود می باشد...

wed

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۳
پروانه پدرام

کوهنورد که باشی , هم از پایین به بالا نگاه میکنی و هم از بالا به پایین

کوهنورد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۰۳
شهرام حسین نیا