انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

داراب یکی از شهرهای استان فارس است که جاذبه های کوهنوردی، طبیعت گردی و گردشگری آن از بکرترین و زیباترین جاذبه هایی می باشد که هرساله میزبان علاقه مندان زیادی در فصل های مختلف سال است. از نقاط دیدنی آن می توان فورگ را نام برد که آب و هوای نسبتا خوب و جاذبه های طبیعی اش ما را مصصم کرد تا به یکی از مکان های زیبایش به نام «دره آکواریم» سفری داشته باشیم.

aqu1

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۲۰:۵۶
پروانه پدرام

برنامه پیمایش تنگه رغز با شرکت مهشید خضری، دبیر انجمن طبیعت گردی تاگاره، و به سرپرستی احمد ترنجی از روز پنج شنبه 16 شهریور ماه 96 با حرکت به سمت شیراز و ملحق شدن به تیم فرود فنی از شهرهای مختلف و سپس به طرف منطقه فسارود داراب آغاز شد.

reghez

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۶ ، ۰۰:۴۸
پروانه پدرام

در پایان یک طبیعت گردی عالی توصیه میکنیم مناطقی را که در 4 قسمت پیشین توضیح دادیم را حتما ببینید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۵۸
شهرام حسین نیا

گل فشان بونجی BONDJI MUD VOLCANICS

در جنوب شرق ایران 20 گل‌فشان وجود دارد که 5 مورد آنها بین بندر جاسک و میناب، 9 مورد بین چابهار و بندر جاسک و 6 مورد دیگر هم بین چابهار و مرز ایران و پاکستان بویژه شمال خلیج گواتر قرار گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۳۲
شهرام حسین نیا

جنگل حرای خور آذینی سیریک:


جنگل های حرای خور آذینی سیریک ، یکی از شگفت انگیزترین جنگل هایی است که هر چه از زیبایی آن گفته و شنیده می شود ، نمی تواند گوشه ای از آن زیبایی را ترسیم نماید و تنها با دیدن این جنگل هاست که قادر به درک آن خواهیم شد. این جنگل ها در آب های کم عمق سواحل دریای عمان ریشه دوانده و محیطی برای زیست انواع آبزیان ، پرندگان و دوزیستان ایجاد کرده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۲۶
شهرام حسین نیا

شناسایی رودخانه های واقع شده بین بندر عباس تا میناب:


ارتفاعات شرق تنگه هرمز در حقیقت دنباله رشته کوه های زاگرس است و بخش دیگر آن ارتفاعات مکران می باشد. این ارتفاعات هر چه به طرف جنوب امتداد می یابد به دریا نزدیکتر می شود ، به طوری که در بعضی نواحی در داخل دریا پیش رفته است. در این منطقه در حدود 9 ماه از سال بارندگی مهمی صورت نمی گیرد و قسمت عمده بارندگی آن نیز در یک یا دو نوبت به وقوع می پیوندد. در همان موارد اندک هم بارندگی آن اغلب مانند باران های بهاری سیل آسا است و خسارات فراوانی به بار می آورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۴۴
شهرام حسین نیا

چند سال پیش به همراه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته جغرافیا گرایش ژئومرفولوژی دانشگاه لارستان اردو و طبیعت گردی زیبایی داشتیم از نوار ساحلی هرمزگان که اطلاعات و مناظر زیبایی پیش روی ما گذاشت و اکنون این مطالب و مناظر زیبا در چند قسمت تقدیم به شما.....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۴۰
شهرام حسین نیا

انجمن طبیعت گردی تاگاره خانه فرهنگ اوز به مناسبت «روز ملی یوزپلنگ ایرانی» برنامه ای را در هشتم شهریور ۱۳۹۶ با حضور کودکان اوزی در پارک حاشیه ای (مسیر سبز)  برگزار کردند.

cheetah1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۴۲
پروانه پدرام

رسول اکرم (ص) فرمود:

هر مسلمانی که بذری بیفشاند یا نهالی بنشاند و از حاصل آن بذر و نهال پرنده‌ای یا انسانی یا چرنده‌ای بخورد، آن برای او صدقه محسوب شود.


bazr5

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۶ ، ۰۱:۴۰
پروانه پدرام

پس از اقدام انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز در کاشت بذرهای بادام و آنغوزه در کوه آنتن اوز، اعضای هیئت مدیره انجمن به منظور بررسی رشد بذرها سری به این منطقه زدند.

 

akhor4

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۶ ، ۱۸:۰۳
شهرام حسین نیا