انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

هیبا تاگزو

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳ ب.ظ

پانزدهم آبان 94 , ساعت 5.15 صبح


در این چند روزه , خبرهای زیادی از بارش باران به شدت و احتمال وقوع سیل و پدیده ال نینو , در فضای مجازی شنیده ایم و دیده ایم.

هوای شهرمان کمی ابری که می شود , ته ته دلمان را قند می گیرد که تا فردایش باران داریم...... چشم انتظار لطف خداوند هستیم.

آب هیبا از سال 93 که مراجعه نمودیم به شدت کمتر شده است. تنها در مسیر رودخانه , مقدار اندکی آب و مابقی شوره زار است و نمکهای برجای مانده از آب تاگزو. همیشه یادم هست میگفتند آب تاگزو بسیار شور است , بقایای نمکی در مسیر گفته ها را تایید میکند.

تاگزو را که ادامه می دهیم , هر دو مسیر رسیدن به هیبا و قلعه پروده را دنبال می نماییم. بوضوح روشن است که وجود آثاری از قبیل خرابه های یک استراحتگاه و برکه و نخل و .... نشان از زندگی در این مکان داشته است.

آب هیبا , به غلط یا درست در قدیم , آبی مقدس برای دفع بیماریها از نظر مردمان آن زمان بوده و از آن تناول می نمودند , گرچه خوردن این آب راکد امروزه با هیچ معیار علمی برابری نمی کند.

زیبایی کوههای محصور کننده هیبا و قلعه پروده و نقش و نگار کوهها در اثر فرسایش سالیان دراز , به شدت چشم نواز است و آدمی را غرق در رویایی شیرین می کند و کمی دورتر قلعه پروده با آن عظمت و صلابت ....

صبح دل انگیز , هوای کمی ابری , زیباییهای کوه و طبیعت گردی در آن , اشتهای آدم را برای صرف صبحانه در طبیعت اوز , چندین برابر می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۷
شهرام حسین نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی