انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

۱۶ مطلب توسط «محمد خجسته» ثبت شده است

ما را در تلگرام دنبال کنید.

جهت اشتراک در کانال روی لینک زیر کلیک کنید. 


https://telegram.me/tagarah




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۴ ، ۰۰:۱۹
محمد خجسته

نواحی پوشیده از درختهای انبوه را جنگل می نامند. جنگل همانطور که اطلاع دارید مجموعه ای است از درختچه ها با پوشش گیاهی و جانوران و... جنگل بزرگترین سرمایه ی طبیعی است که ثانیه های حیات زمین را در برمی گیرد.

اکوسیستمهای نواحی خشک که بیش از یک سوم زمین را در بر می گیرند شدیداً در معرض استفاده بیش از حد چرای دامها، عدم روش صحیح آبرسانی، عدم بهره برداری صحیح، تخریب طبیعت و جنگل و فضای سبز است. همه ی ما آگاهیم که منابع طبیعی کشور پایدار نخواهند ماند و اگر ما کمک نکنیم سطح قابل توجهی از جنگل ها بر اساس عوامل متعددی که نمونه هایی از آن ذکر شد از بین خواهند رفت.

حال این سوال پیش می آید ما که در منطقه ای خشک با خاکی که از بعد کیفیتی چندان مناسب نیست و کمی باران و خشکی هوا موجب فقر پوشش گیاهی در منطقه ی ما شده است چرا از تخریب جنگل سخن به میان آوریم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۲۵
محمد خجسته

در اینفوگرافیک زیر تفاوت های بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در حوزه آب، قابل مشاهده می باشد.

بیایید با همکاری و همفکری هم، این منبع حیاتی را حفظ کنیم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۴۷
محمد خجسته
اینفوگرافیک زیر اطلاعات خلاصه شده ای از بخش اوز را نشان می دهد که برای مراسم روز اوز آماده شده بود. اطلاعات این نقشه توسط اعضای گروه تاگاره با همکاری شورای اسلامی شهر اوز جمع آوری شده است. البته این نقشه جای کار زیاد دارد و بر آنیم در آینده نقشه ای کامل تر را آماده کنیم.

توجه: استفاده از اینفوگرافیک با ذکر منبع و مجوز انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز بلامانع است.

اینفوگرافیک بخش اوز
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۲۳:۳۱
محمد خجسته

از امروز بخش جدیدی با عنوان اینفوگرافیک به وبلاگ اضافه می شود. اینفوگرافیک مطالب را به زبان تصویر و متن برای درک بهتر و سریعتر مخاطب بیان می کند. در این مقاله سعی می کنیم شما را با مفهوم اینفوگرافیک آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۲۳:۱۴
محمد خجسته

قال الله تعالی : « و انزلنا من السماءِ ماءً طهوراً »

« و ما از آسمان آبی پاک و پاک کننده فرو فرستادیم . »


 آب قطره قطره زندگی

خداوند در سوره فرقان این پیام را می فرستد تا آب امانتی باشد از سوی پروردگار، برای امتش .... و ما اشرف مخلوقات امروز رسالتی را که بر عهده ی ما گذاشته شده و همان صرفه جویی در مصرف آب است را باید با نگاهی دیگر دنبال کنیم. همانطور که می دانید جنوب دیاری از جنس آفتاب تابناک و عطش تشنگی، با اندک درختانی که زمزمه گنجشکانش به قطره ای افتاده بر پای درختی بند است و هوایی که عظمت روح درخت را به کام رهگذران نفس میکشد و اگر آب نباشد گرمای بی دریغ آفتابیش امانی به جان نمی دهد ... آب یعنی لبخند , حیات و زیستن..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۷
محمد خجسته

پیاده روی خانوادگی بهمن ماه به همت اداره ورزش و جوانان و به میزبانی شهرداری  و شورای اسلامی شهر اوز برگزار گردید. در این همایش که از ساعت 6:30 صبح در زمین چمن ورزشگاه شهدا آغاز شد، حاضران پس از طی مسافت تعیین شده در شهر به محل اولیه در چمن ورزشگاه بازگشتند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۱۹
محمد خجسته

رضا کیانیان بازیگر سرشناس سینما و تئاتر ایران که به دعوت اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی لارستان جهت برگزاری کارگاه تئاتر و نمایش در لارستان حضور دارند، روز شنبه مورخ 20 دی ماه 93 به درخواست خانه فرهنگ و موزه مردم شناسی اوز جهت بازدید از موزه  و همچنین مجموعه آب انبارهای روبروی دانشگاه پیام نور به اوز آمدند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۳ ، ۱۳:۵۰
محمد خجسته

اگر به اطراف خود بنگریم می بینیم فضایی که ما در آن زندگی می کنیم چقدر از لحاظ بهداشت مشکل دارد. همه به نوعی دولت و دولتمردان را مقصر می دانند و آنها را مسئول ناسالم بودن محیط قلمداد می کنند. سوال اینجاست که نقش مردم در این مورد چیست؟ آیا مردم برای سالم نگه داشتن محیط زندگی خود نباید کاری انجام دهند؟ اگر با دقت به این موضوع بنگریم می بینیم که مردم هم در آلودگی محیط نقش زیادی دارند؛ از سرنشینان اتومبیلی که بی محابا زباله های خود را از پنجره اتومبیل به بیرون پرت می کنند، تا کسانی که پس از ترک طبیعت، انبوهی از زباله و بخصوص ظروف و بطریهای پلاستیکی از خود به جای  می گذارند. این کار ما عواقب زیادی خواهد داشت. یکی از این عواقب این است که محیط زندگی ما روز به روز آلوده تر خواهد شد، عارضه دیگری که این نحوه برخورد ما با محیط خواهد داشت آموزش غلط به کودکان است. آنها با این عمل والدین خود و  بی توجهی آنها به محیط، بی پروا به زندگی جمعی و محیط زیست شان بار می آیند و به آن بی توجه می شوند.

باطبیعت

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ دی ۹۳ ، ۱۲:۱۵
محمد خجسته

پیاده روی خانوادگی به میزبانی انجمن طبیعت گردی تاگاره خانه فرهنگ اوز و همکاری اداره ورزش و جوانان اوز , در روز جمعه  ساعت 6:30 مورخ 5/10/93 ,  صبح در محل چمن ورزشگاه شهدای اوز برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ دی ۹۳ ، ۲۰:۰۵
محمد خجسته