انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز برگزار کرد:

برنامه پاکسازی مسیر عبوری آبشار بیدشهر با عنوان «با زمین مهربان تر باشیم».

انجمن علمی فرهنگی طبیعت گردی تاگاره اوز با همراهی نزدیک به چهل نفر از اعضای هیئت کوهنوردی، هیئت های ورزشی، دوستداران محیط زیست و طبیعت دوستان اوز، بیدشهر و لار اقدام به پاکسازی مسیر رودخانه ای آبشار بیدشهر کردند.

waterfall15

این برنامه که با تجمع همراهان در ساعت 15:30 روز پنج شنبه96/02/07 آغاز شد با حرکت به سمت بیدشهر و سد آن ادامه یافت. با وجود گرمای هوا و گزش پشه ها و حشرات متعدد، طبیعت دوستان با اراده ای مصمم به پاکسازی محل از کف رودخانه تا خود آبشار و در برگشت از دامنه کوه آن کردند و تا جایی که امکان دسترسی مهیا بود پاکسازی انجام گرفت.

waterfall12

waterfall14

waterfal9

waterfall8

waterfall

هر چند که از آخرین برنامه مشترک به این آبشار مدت زمان زیادی نمی گذرد اما آسیب به درختان و آتش زدن بوته ها باعث رنجش هر دوستدار محیط زیست و طبیعت دوستی می شود.

waterfall5

waterfall10

waterfall3

شایسته است فرهنگ سازی محیط زیستی و طبیعت دوستی در سطح گسترده ای در جامعه، مدارس و دانشگاه ها صورت گیرد تا این موهبت های خدادادی همچنان چشم نواز و بکر برای علاقه مندان و نسل های آینده باقی بمانند. با امید به این که با مهربان تر بودن با طبیعت کمتر شاهد نیاز به برگزاری چنین برنامه هایی باشیم.

با سپاس از همراهانی که حضورشان بر اشتیاق طبیعت دوستی مان افزود تا بیش از پیش بر حفاظت داشته هایمان اهتمام ورزیم. از هر جایی آمدند تا بگویند طبیعت میراث خدادادی همه ماست هر چند با محل زندگی مان فرسنگ ها فاصله داشته باشد و این یعنی، مهم نیست اهل کدام شهر و دیار هستیم مهم این نیست که فرهنگ طبیعت دوستی و محیط زیستی خود را ترویج دهیم.



 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی