انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

کارگاه آموزشی مبانی حفظ محیط کوهستان با پیگیری انجمن طبیعت گردی تاگاره و حضور رها حسنی، مدرس کشوری، و همکاری باشگاه کوهنوردی بامداد فارس در اوز برگزار شد.

کارگاه محیط زیست اوز

در این دوره به مباحث و فیلم های آموزشی مختلفی از جمله محیط زیست، اکوسیستم، اکوتوریسم، اهمیت کوهستان، نواحی رویشی ایران، پیشینه حفاظت محیط زیست و انواع مناطق چهارگانه، هفت اصل کوهنوردی پاک، بیانیه تیرول و منشور کاتماندو و غیره پرداخته شد و شرکت کنندگان اطلاعات و تجربه های خود را درباره موضوعات مطرح شده به اشتراک گذاشتند.

کارگاه محیط زیست اوز

این کارگاه آموزشی یک روزه با برگزاری آزمون از موارد تدریس شده در کلاس پایان یافت. مدرک این دوره آموزشی از طرف فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی برای اعضای شرکت کننده صادر خواهد شد.

کارگاه محیط زیست اوز

با سپاس از همه کسانی که در برگزاری این دوره انجمن را همراهی کردند از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی اوز، به پیشنهاد حسنی مدرس دوره به زودی کارگاه آموزشی هواشناسی کوهستان نیز برگزار می شود. گفتنی است آموزش و فراگیری یکی از اهداف مهم انجمن می باشد.

این کارگاه در تاریخ 98/09/21 با حضور 23 نفر در تالار شیخ سعدی دانشگاه آزاد اسلامی اوز برگزار شد.

کوتاه درباره محیط زیست این که:

حفاظت محیط زیست در قرن بیست و یک به عنوان یکی از هشت هدف توسعه هزاره و یکی از سه پایه توسعه پایدار شناخته می‌شود.

محیط زیست به همه محیط‌هایی که در آن‌ها زندگی جریان دارد گفته می‌شود. مجموعه‌ای از عوامل فیزیکی خارجی و موجودات زنده که با هم در کنش هستند محیط زیست را تشکیل می‌دهند و بر رشد و نمو و رفتار موجودات تأثیر می‌گذارند.

محیط زیست طبیعی عبارت ترکیبی از دانش های متفاوت در علم از مجموعه عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌بیند. امروزه این تعریف غالباً به انسان و فعایت‌های او مرتبط می‌شود و می‌توان محیط زیست را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی کرهٔ زمین، همچون هوا، آب، اتمسفر، صخره، گیاهان و غیره، که انسان را احاطه می‌کنند خلاصه کرد.

با تعریفی که گفته شد و ضرورت حفظ محیط زیست و طبیعت زیبای خداوندی و فرهنگ سازی در این زمینه انجمن تاگاره سال ها است که این مهم را  دستور کار انجمن قرار داده است و در کنار پیاده روی و سایر فعالیت ها بر آن تاکید زیادی دارد.

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی