انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

نهمین برنامه بذرکاری انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز با عنوان «نذر طبیعت 9» در ساعت 8 صبح روز جمعه 27 دی ماه 98 با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

نذر طبیعت اوز

در این برنامه که به مناسبت روز ملی هوای پاک ترتیب داده شده بود اداره منابع طبیعی لارستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز مشارکت داشتند.

نذر طبیعت اوز

در ابتدای برنامه مهشید خضری، دبیر انجمن طبیعت گردی تاگاره، ضمن تشکر از حمایت و همراهی حاضران، به تاریخچه انجمن و فعالیت های مختلف بذرکاری و کاشت و اهدای نهال در سطح منطقه و حتی فراتر اشاره کرد و هدف برنامه را علاوه بر کاشت بذر، آموزش چگونگی کاشت و توزیع بذر برای کاشت در مکان های دیگر عنوان نمود و ضمن تاکید بر لزوم کاشت بذرهای بومی منطقه گفت که بادام کوهی و کنار در این برنامه کشت می شود.

نذر طبیعت اوز

مهندس منصور رضایی، رییس اداره منابع طبیعی لارستان، بذرکاری را ادای دین به طبیعت دانست و ابراز امیدواری کرد با انجام این برنامه ادای دین کنیم.

نذر طبیعت اوز

وی سپس به صورت عملی و نمادین نحوه کاشت بذر را آموزش داد.

فروغ هاشمی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، ضمن خوش آمدگویی  به حاضران و مسئولان به ویژه  رییس اداره منابع طبیعی لارستان و هیئت همراه (مهندس فتوحی رییس یگان حفاظت و مهندس فرخی کارشناس اداره)، محمود محبی رییس شورای اسلامی شهراوز، عبدالعزیز خضری رییس دانشگاه آزاد اسلامی اوز، صابر احتشامی رییس اداره ورزش و جوانان اوز، و اعضای هیئت کوهنوردی وانجمن نواندیشان گفت که هدف نذر طبیعت فرهنگ سازی و کمک به طبیعت و محیط زیست است و اینکه یاد بگیریم اگر برداشتی داریم کاشت و داشتی هم داشته باشیم و سعی کنیم مشارکت کنیم تا طبیعت جانی دوباره بگیرد.

نذر طبیعت اوز

برنامه بذرکاری دره بادوماد که از ساعت 8 صبح با حضور نزدیک به شصت نفر و صحبت هایی کوتاه پیرامون برنامه و صرف صبحانه آغاز شده بود در ساعت 10:50 دقیقه با کشت بذر در قسمت های مختلف پایان یافت.

نذر طبیعت اوز

نذر طبیعت اوز

گفتنی است هماهنگی این برنامه برعهده مهندس سعید شریفی، عضو هیئت مدیره انجمن، بوده است.

نذر طبیعت اوز

نذر طبیعت اوز

در این برنامه علاوه بر اسامی ذکر شده اعضای انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز شامل: شهرام حسین نیا، مهران محمودی، محسن مهرآوران، آنا حسینی، پروین امیدوار، فاطمه ابراهیمی، عبداله سخنگو، عادل مولوی، افسانه اعتمادی، ناصر رفیعی، پروانه پدرام، عبدالمعید برنا، سیده عارفه هاشمی و فاطمه قاضی زاده همکاری داشتند.

نذر طبیعت اوز

نذر طبیعت اوز

با تشکر ویژه از ناصر رفیعی، هنرمند عکاس، برای لحظه های زیبایی که ثبت کرد.

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی