انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

انجمن علمی فرهنگی طبیعت گردی تاگاره اوز با آغاز سومین ماه از فصل پاییز به استقبال پرندگان مهاجر رفت.

تالاب هیرم-تاگاره

هر ساله با آمدن پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی این استقبال با همراهی مسئولان استانی و شهرستان، انجمن های مردمی لار، گراش، خنج و اوز و روسای محیط زیست و منابع طبیعی انجام می شد. این مراسم استقبال که با محوریت موضوعات مختلف از جمله یادآوری لزوم حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیستی، نه به شکار پرندگان مهاجر، عکاسی و طبیعت گردی سالم، پاکسازی دریاچه هیرم  و غیره انجام می شد با آمدن ویروس کرونا و پرهیز از دروهمی ها در سال گذشته انجام نگرفت.

تالاب هیرم-تاگاره

امسال با مساعدتر شدن شرایط، بدون دعوت عمومی و فقط با حضور اعضا استقبال در یک روز بارانی و زیبا انجام و لحظه هایی در قاب دوربین های عکاسی ثبت شد.

تالاب هیرم-تاگاره

جاذبه های این تالاب و وجود چشمه آب گرم لزوم سرمایه گذاری و توجه بیشتر از سوی بخش دولتی و خصوصی را می طلبد تا به سرنوشت تالاب های در حال خشک شدن استان دچار نشود و مسافران عبوری همچنان از مناظر دیدنی و به یاد ماندنی آن لذت ببرند.

تالاب هیرم-تاگاره

تاکید بر شعارهایی مانند «از طبیعت چیزی جز ردپا بر جای نگذاریم و چیزی جز عکس برنداریم» نیز آگاهی افراد علاقه مند به طبیعت و مناظر بکر را بالا می برد و همگان آن را سرمایه شخصی خود می پندارند و در حفاظت هر چه بیشتر از آن می کوشند.

hirm6
تالاب هیرم تالابی بکر و زیبا با وسعت 8 هزار و 128هکتار در مسیر اوز به بنارویه بین  کوره و هیرم قرار دارد. به گفته انصاری رییس محیط زیست لارستان این تالاب سالانه پذیرای چهار هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی از کشورهای همسایه است که شامل: اردک سرسبز، کفچه نوک، فلامینگو، حواصیل خاکستری، پلیکان، درنا، اگرت و سایر پرندگان کنار آبزی است و شور بودن آب این دریاچه از زیبایی های آن نکاسته است. خوشبختانه به دلیل امنیت منطقه به دفعات مشاهده شده که این پرندگان اقدام به لانه سازی و تخمگذاری کرده‌اند.

با تشکر از: گلی برازنده برای ارسال تصویر و خبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی