انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

اداره محیط زیست شهرستان خنج با همکاری شرکت تولیدی پارس بتون و حضور انجمن طبیعت گردی تاگاره خانه فرهنگ اوز در ساعت 11 صبح روز جمعه 21/09/93 پنج تابلوی سازمان حفاظت محیط زیست را با عنوان «منطقه شکار ممنوع بناب» در مناطق اطراف روستای هود نصب نمودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۳ ، ۱۷:۵۲
پروانه پدرام

انجمن طبیعت گردی تاگاره در تاریخ 7/ 9/ 93 طرح کاشت اَخور (بادام کوهی) را در فاصله بین فَل بِدار و نیخه اوز به اجرا در آورد. این برنامه که با پیاده روی به سمت نیخه و گشت و گذار در طبیعت باران دیده منطقه همراه بود بیش از چهل بذر اخور (AKHOR) در محل­های مناسب رویش آن کاشته شد. این انجمن تصمیم دارد کاشت این بذر را در برنامه های طبیعت گردی خود ادامه و ترویج دهد. این امر ضمن حفظ و افزایش پوشش گیاهی منطقه به فرهنگ سازی محیط زیستی نیز کمک بسیاری می کند.

akhor4

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۳ ، ۰۰:۱۰
پروانه پدرام

حفاظت محیط زیست عبارتست از تلاشی که به منظور حفظ سلامتی محیط و انسانها, در سطوح شخصی,سازمانی یا دولتی از محیط طبیعی محافظت میکند.

با توجه به رشد جمعیت و تکنولوژی , محیط بیوفیزیکی گاهی اوقات نادیده گرفته میشود. این موضوع باید به رسمیت شناخته شود و دولت ها باید محدودیت هایی علیه فعالیت های تخریب محیط زیست ایجاد کنند.

از سال 1960 , جنبش های فعال زیست محیطی ایجاد شده اند که از مسایل مختلفی در این زمینه اطلاع دارند.موسسات علمی اکنون دوره های آموزشی را پیشنهاد میدهند مثل مطالعات زیست محیطی , مدیریت محیط زیست و مهندسی محیط زیست , که تاریخچه و روش های حفاظت از محیط زیست را آموزش میدهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۳ ، ۱۲:۰۰
شهرام حسین نیا

انجمن طبیعت گردی تاگاره (خانه فرهنگ اوز) در مورخ 14/9/93 جهت استقبال از پرندگان مهاجر به تالاب هیرم عزیمت نمود. در این استقبال که 20 نفر از اعضای انجمن به همراه شهردار اوز حضور داشتند، پرندگان مهاجری همانند فلامینگو و انواع اردک و مرغابی در تالاب مشاهده گردید که انتظار می رود با سردتر شدن هوا تعداد آنها افزایش یابد. پس از بازدید پرندگان، اعضای انجمن صبحانه را در این مکان پرنشاط  صرف کردند. حضور شهردار اوز و خانواده محترمشان نشان از توجه خاص ایشان به محیط زیست اوز و حفاظت از آن دارد.

عکس ها در ادامه مطالب

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۳ ، ۰۹:۳۷
محمد خجسته

برنامه پیاده روی خانوادگی توسط اداره ورزش و جوانان اوز روز جمعه 14 آذرماه 93 برگزار شد. برنامه رأس ساعت 6:30 صبح از ورزشگاه شهدای اوز با حضور جمعی از همشهریان و اعضای گروه طبیعت گردی تاگاره با حرکت به سمت فلکه بادگیر آغاز شد و با حرکت به سمت مرکز شهر، در زمین چمن ورزشگاه به اتمام رسید. مسابقات مختلفی از جمله دارت و مسابقه دو آقایان، بانوان و کودکان برگزار و به نفرات برتر جوایزی از سوی اداره آموزش و پرورش اوز اهدا گردید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۳ ، ۰۹:۱۳
محمد خجسته

حیات در روی زمین به آب وابسته است.آبگیرها و تالابها گستره زنده طبیعی هستند با تنوع جانوران و گیاهان که باید برای بقا و سعادت بشر , حفظ شوند.

تالاب ها محل تلاقی خشکی و آب هستند. پیشینه آنها به اندازه عمر کره خاکی است.

آبگیرها به اندازه هر بخش دیگر ,در سلامت و تعادل حفظ کره زمین نقش اساسی دارند. از جمله در بقای گونه های مهمی از گیاهان و جانوران وابسته به خود ایفای نقش میکنند , تعدیل آب و هوای منطقه , حفظ ذخایر ژنی و    آبزی پروری را میتوان اشاره نمود.

تالابها اندازه های متفاوتی دارند ولی کارکردشان تقریبا یکسان است. تامین غذا , سوخت , محل تفریح , اشتغال برای انسانها و پشتیبانی از تنوع حیات وحش و حفاظت میلیون ها نفر از عواقب فاجعه بار سیل ها , طوفان ها و امواج دریا از جمله نقش های اساسی تالاب ها است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۳ ، ۰۸:۴۴
شهرام حسین نیا

انجمن دوستداران محیط زیست لارستان در ساعت 7 صبح روز جمعه یک آذر 92 مراسم استقبال از پرندگان مهاجر را در دریاچه هیرم برگزار کرد.

این برنامه با همکاری این انجمن و با هماهنگی مهران محمودی و اعضای آن در اوز صورت گرفت. نزدیک به چهل نفر از اعضای انجمن و دوستداران محیط زیست با تجمع در جلوی بیمارستان امیدوار اوز به سمت این دریاچه حرکت کردند. هوای مه آلود و دل انگیز صبح زیبایی خاصی را به مسیر کهنه تا کوره و دریاچه هیرم داده بود. اعضا با حضور در محل ضمن بازدید از دریاچه به جمع آوری زباله­ های اطراف پرداختند. سپس، با صرف صبحانه، یادگاری­های خود را در دفتر انجمن به ثبت رساندند. در ادامه، همه اعضای شرکت کننده در نزدیکی دریاچه دور هم جمع شدند و با تماشای حرکت پرندگان دریایی و گرفتن عکس­های دسته جمعی محل را ترک کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۳ ، ۰۹:۴۴
محمد خجسته

مکان­های دیدنی بسیاری در اطراف و داخل شهر اوز به چشم می­خورد که بعضی از آن­ها علاوه بر جاذبه­ های طبیعی از جاذبه­ های تاریخی خاصی نیز برخوردار هستند. پیاده­ روی در مسیری که ما را به گذشته می­برد، رنج­ها و سخت­کوشی­های گذشتگان را یادآوری می­کند، شگفتی­های طبیعت را بر ما آشکار می­سازد، و شیوه تفکر و پیاده سازی اندیشه­ها را در قالب حکاکی­ها و هنرنمایی دستان پرتوان می­نمایاند بسیار دل انگیز و روح افزاست. تفکر همراه با تفریح و قدم نهادن در مسیر تندرستی ما را این بار به دره عنوه رساند. دره­ای با میراث ماندگار که توجه هر چه بیشتر دوستداران گردشگری و سازمان میراث فرهنگی را می­طلبد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۳ ، ۰۹:۳۸
محمد خجسته