انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

 

فروغ هاشمی: در ادامه برنامه های پاییز و طبیعت گردی و بر اساس رسالتی که از زمان تشکیل انجمن عهده دار شدیم رسالت ما فقط رفتن و گشت و گذار در دل طبیعت نبود بلکه بیشتر فرهنگ سازی بود و در این راه سعی کردیم که به اندازه ای که زمان اجازه می داد تلاش کنیم

گلار-تاگاره.

محیط‌زیست و طبیعت خدادای به عنوان سرمایه ملی، متعلق به نسل امروز و آینده و امانتی ارزشمند در دستان ما است که نیازمند حفاظت و صیانت همگانی است و تلاش جمعی، فرهنگ سازی و آموزش در این مسیر ضروری است.

گلار-تاگاره

گلار-تاگاره

طبیعت شهرستان اوز به دلیل مساعد بودن دمای هوا در فصل های سرما و وجود گونه های گیاهی در فصل های مختلف همواره مورد توجه بوده است و گردشگران از شهرستان ها و استان های همجوار در فصل های مختلف از این طبیعت زیبا  که با باران رحمت خدادادی زیباتر هم می شود استفاده می کنند.

گلار-تاگاره

گلار-تاگاره

هربار که به طبیعت شهر یا روستا یا حتی خارج از منطقه رفتیم با خودمان کیسه زباله بردیم و اطراف را پاکسازی کردیم تا سهمی در کمک به طبیعت و محیط زیست کرده باشیم.

گلار-تاگاره

اما در جمعه پاییزی ١٢ آذرماه که انتخاب ما روستای گلار و مسیر سبز بود آنچه حس خوب ما را دو چندان کرد تمیز بودن و بدون زباله بودن مسیر بود و پرندگانی که در سد آزاد و گونه های پرندگان آبزی از مرغابی گرفته تا پرندگان مهاجر که طبیعت را دل انگیزتر کرده بودند و حس زیباتری را به طبیعت دوستان می داد. باید به مردم این روستا آفرین گفت و امیدواریم الگویی باشد برای سایر جاها و همه ما که اگر خداوند طبیعت زیبایش را به ما بخشیده است یا نیک اندیشانی آب انبار و مسیر ساخته اند، درخت کاشته اند و امکاناتی برای تفریح و گردش و فراغ بالی برای ما ایجاد کرده اند همه در برابرش مسئول باشیم.

گلار-تاگاره

به امید روزهای پربارش و به امید رویش و بهاری بهتر از هر سال و رفتن به طبیعت.

تصاویر از: گلی برازنده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی