انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

شاخه همیشه سبز محیط زیست

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹ ق.ظ

بارها در باب استفاده بهینه از محیط زیست و نگه داری آن , جهت نابود نشدن منابع غنی آب , هوا و خاک , صحبت گردیده و توصیه های فراوانی نیز هر روزه به شهروندان می شود تا بتوان زندگی سالمی را برای نسل امروز , و منابع ایده آلی برای نسل فردا به ارمغان گذاشت.

امروز دوازدهم اردیبهشت است و هر ساله به پاسداشت این روز , که روز معلم و استاد نامیده می شود , همه به تکاپو می افتند تا با تبریکات خاص و ویژه , یا دادن هدیه ای به معلمان و استادان , از آنها یادی کنند. اما ......


دقیق تر که اندیشه نماییم , درخواهیم یافت که مقام معلم و استاد , شباهت زیادی به ارزش حفظ محیط زیست و داشتن زندگی سالم دارد.

فرزندان ما که بدنیا می آیند , خود ما آموزگارانشان هستیم , که با پشتکار و تلاش , برای دلبندانمان , نخواهیم گذاشت خللی در روند رشد آنها پیش آید. کم کم برای آنها از محیط زیست , نگهداری منابع غنی آن , سبک زندگی سالم و ..... صحبت می کنیم و آنها را مهیا می نماییم که وقتی وارد جامعه شدند , از لحاظ کار عملی نیز محیط زیست را نگهبان باشند.

سپس آنها را به مدرسه می فرستیم , کودکان ما بزرگ و بزرگ تر می شوند و ما دلخوش از قد کشیدن رعناهای زندگیمان , دلیل اصلی رشد صحیح آنها را فراموش می کنیم.

بی شک دلیل اصلی رشد صحیح فرزندان ما , نه محیط زیست است و نه آب و هوا و خاک . چون این ها بخودی خود ,موجب رشد تعالی فرزند ما نمی گردد , اما استفاده صحیح از منابع , پذیرش اکسیژن , دوری از مواد سمی جو , نگهداری گیاهان , از بین نبردن خاک های حاصلخیز , آلوده نکردن هوای محیط و .... باعث رشد دلبندانمان و زندگی سالم آنها می شود و همه این ها را یک نفر باعث می شود : (( معلم و استاد )).

ما در زندگی هر چقدر هم تلاش کنیم تا زیر وبم محیط زیست را در حد عالی به فرزندمان بشناسانیم , باز هم موفق نخواهیم بود.

فرزند ما در محیط عملی مدرسه , دبیرستان , دانشگاه , جامعه و محیط کار , خواهد آموخت که بایستی برای داشتن زندگی آرام و سالم به محیط زیست ضربه نزد و آن را نگهبانی نماید , و این آموختن از معلم حاصل می شود و لاغیر.....

به جرا ت می توان گفت : معلم , شاخه همیشه سبز محیط زیست است.

اما یک سوال باقی می ماند :

چرا ما مردم , همیشه و هر روز در باب تکریم محیط زیست , آب , هوا و خاک , شهرنشینی و معضلات آن و ..... سخن می گوییم ولی , مقام معلم و استاد بدین بلند مرتبه ای را فقط یکبار در سال پاس می داریم. معلمی که حکم همان منابع غنی ذکر شده برای ما را دارد و در صورت نامهربانی , کمبود این منابع , لطمه جبران ناپذیری به محیط زیست امروز و آینده خواهد زد.

آیا براستی نبایستی کمی بیشتر بیاندیشیم؟


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۲
شهرام حسین نیا

اوز

تاگاره

معلم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی