انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، با توجه به این که روز ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت ماه) روز جهانی زمین نامگذاری شده «نه به کیسه های پلاستیکی» به عنوان شعار امسال اعلام شده است.

No to plastic bags

همچنین، «پایان آلودگی پلاستیک (End Plastic Pollution)» به عنوان شعار جهانی روز زمین پاک از سوی سازمان ملل اعلام شد. 

No to plastic bagsNo to plastic bags

روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می شود و به همه مردم یادآوری می‌کند که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند.

تاریخچه این مناسبت به سال 1969 و زمانی باز می گردد که جان مک مونل فرزند یک مبلغ دینی مستقل و علاقه مند به عرصه دین، علم و صلح، ایده برگزاری یک روز جهانی به نام «روز زمین پاک» را در همایش یونسکو درباره محیط زیست مطرح و در همان سال پرچم زمین پاک را طراحی کرد.

No to plastic bags

یوتانت دبیر کل سازمان ملل (1962-1971) از ایده مک کونل استقبال کرد و این روز به یک روز جهانی در تقویم های سراسر دنیا تبدیل شد.

در ایران نیز هم زمان با دیگر کشورهای جهان هفته زمین پاک از روز دوم اردیبهشت به نام روز زمین پاک نامگذاری شده است.

«نه به کیسه های پلاستیکی» شعاری است که انجمن علمی فرهنگی، طبیعت گردی تاگاره از زمان شکل گیری دنبال کرد و در راستای این هدف با مغازه دارهای سطح شهر هم برای تخفیف به مشتریان به گفتگو پرداخت.

tagarah.

tagarah

کیسه های جایگزین با همکاری تولیدی بانوان اوز و لوازم خانگی عادل مولوی تهیه شد و در اختیار همشهریان برای استفاده خرید و درون ماشین قرار گرفت و خدا را شاکریم که این فرهنگ سازی منطقه ای شد و در سطح شهر شاهد انجمن های فعال و مردمی علاقه مند به حفظ محیط زیست و طبیعت هستیم که این شعار و رویه را دنبال می کنند. این کیسه ها در مراسم های روز بخش اوز از سال ٩٣ تا ٩٦ با شعار «خرید سبز، گامی به سوی سلامتی» هم به صورت رایگان در اختیار همشهریان و مهمانان قرار می گرفت.

 tagarah

tagarah

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی