انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز

آخرین مطالب

سومین برنامه مهتاب نوردی انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز در مسیر زیبایی از روستای کهنه و پس از باران دل انگیز تابستانی انجام شد.

مهتاب نوردی 3 تاگاره اوز

در این برنامه که از ساعت 21 روز پنج شنبه 27 تیرماه 98 و با حضور مهتاب نوردان و طبیعت دوستان منطقه اوز و شهرهای اطراف در مسیری زیبا که دو طرف آن با آب های باران مثل دریاچه ای زیبا پرشده بود و در هوایی خنک و مطبوع همراه با مهتابی درخشان برگزار گردید مسیر رفت و برگشتی به طول 10 کیلومتر طی شد.

مهتاب نوردی 3 تاگاره اوز

ابتدای مسیر پروین لطافت که دبیری مهتاب نوردی این ماه را به عهده داشت از مهمانانی که از لار، لطیفی، میراث فرهنگی خور و روستاهای اطراف و شهر اوز در برنامه شرکت کرده بودند تشکر کرد و افزود: این سومین برنامه است که امسال به یاری خداوند برگزار کردیم و امیدواریم بتوانیم تا سال های بعد با همکاری و همراهی شرکت کنندگان ادامه دهیم و برنامه های آموزشی خوبی نیز در کنار پیاده روی دنبال کنیم.

مهتاب نوردی 3 تاگاره اوز

سپس مهشید خضری، دبیر انجمن طبیعت گردی تاگاره، پس از خوش آمد درباره انجمن و فعالیت هایی که در مدت چند سال داشته است توضیحات مفصلی را ارائه داد و عنوان کرد: یکی از اهداف مهمی که انجمن در طی سال های فعالیت دنبال کرده فرهنگ سازی در زمینه های مختلف به خصوص تاکید بر کمتر شدن و حذف استفاده از ظروف یک بار مصرف بوده است. سلامتی نعمت بزرگی می باشد، سعی کنیم این نعمت بزرگ را حفظ کنیم.

سپس، خضری از شرکت کنندگان در برنامه سئوالاتی در این باره پرسید و شرکت کنندگان در این بحث مشارکت کردند.

مهتاب نوردی 3 تاگاره اوز

مهتاب نوردی تاگاره اوز

رصد آسمان شب با تلسکوپ از بخش های آموزشی برنامه بود که مورد توجه مهتاب نوردان قرار گرفت. بیش از ١٠٠ شرکت کننده از تلسکوپ برای رصد ماه و ستارگان استفاده کردند.

مهتاب نوردی 3 تاگاره اوز

آموزش رصد و عکاسی در شب بر عهده عبدالحمید جمال پور از روستای بلغان بود. وی درباره سیاره  زحل، سیاره مشتری، آسمان در شب و کهکشان ها با حوصله توضیح داد و با لپ تاپ و تلسکوپ برنامه های خوبی که رصد را واضح نشان دهد معرفی کرد و به پرسش های مطرح شده در این زمینه و عکاسی حرفه ای در شب پاسخ داد.

انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز از همه همراهانی که در برنامه شرکت کردند و شبی زیبا و به یادماندنی را به کارنامه فعالیت انجمن افزودند صمیمانه سپاسگزاری می کند.

مهتاب نوردی 3 تاگاره اوز

سیدهادی عبدالرحیم زاده، سعید اسماعیل زاده از انجمن عکاسی لار، ناصر رفیعی، جعفر کمالی و فاطمه کمالی از اوز نیز در حاشیه برنامه به عکاسی از منظره شب و مهتاب و نجوم پرداختند.

مهتاب نوردی تاگاره اوز

مهتاب نوردی تاگاره اوز

دیگر همراهان انجمن در این برنامه فروغ هاشمی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، سعید شریفی، مهران محمودی، آنا حسینی، ناصر رفیعی، سیده عارفه هاشمی، عبداله سخنگو و فاطمه قاضی زاده بودند.

این برنامه در ماه های بعد نیز ادامه خواهد داشت...


نظرات  (۱)

۳۰ تیر ۹۸ ، ۰۱:۱۳ کوروش جمالپور
دست پسر عموم درد نکنه. به امید موفقعیتهای بیشتر در عکاسی و رصد شناسی😘

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی